Rzemieślnik z wizją
Chociaż to Stellar Blade przyniosło mu międzynarodową sławę, finansowy fundament pod ten sukces udało się zbudować dzięki innemu tytułowi - grze Goddess of Victory: Nikke. Ta mobilna produkcja, w niecałe trzy lata od premiery, osiągnęła niezwykły kamień milowy - ponad miliard dolarów przychodu. Wcześniejsze, równie imponujące, zyski z Nikke otworzyły przed studiem Shift Up drzwi do bardziej ambitnych projektów, twórcy mogli pozwolić sobie na rozwój action-RPGa na konsole nowej generacji.Reklama
Stellar Blade zadebiutowało na PlayStation 5 w 2024 roku i, pomimo kontrowersji związanych m.in. z wyglądem głównej bohaterki, natychmiast zdobyło uznanie graczy oraz recenzentów. Tytuł urzekł odbiorców nie tylko efektownym systemem walki, ale również oprawą audio-wizualną. Sukces okazał się tak duży, iż gra do dziś przyciąga nowych użytkowników, a na czerwiec 2025 roku zaplanowano oczekiwaną przez fanów premierę na PC wraz z dodatkową zawartością, związaną właśnie ze światem Goddess of Victory - Nikke.
Pomimo zajmowania pozycji prezesa w Shift Up, Kim Hyung-tae pozostał aktywnie zaangażowany w proces twórczy - w przypadku Stellar Blade pełnił jednocześnie funkcje reżysera, współproducenta i współprojektanta. W styczniu 2025 roku, w uznaniu za spektakularne wyniki Stellar Blade, wszyscy pracownicy Shift Up otrzymali od firmy specjalne premie - w tym konsolę PlayStation 5 Pro oraz równowartość 3,4 tys. dolarów (ok. 12,5 tys. zł).
Czas na nowy projekt - Project Witches
Obecnie studio Shift Up pracuje nad kolejnym tytułem na PC, konsole i urządzenia mobilne - o tajemniczej nazwie Project Witches. Chociaż nie ujawniono jeszcze, czy projektowi, pod względem klimatu, będzie bliżej do Nikke, czy Stellar Blade, oczekiwania są ogromne. Studio ma za sobą świetny rok finansowy 2024 i wygląda na to, iż nie zamierza zwalniać tempa. Trzymamy kciuki za dalsze sukcesy.