Dziś, podczas transmisji Xbox na targach gamescom 2025, firma Xbox ogłosiła, iż ROG Xbox Ally oraz ROG Xbox Ally X zadebiutują 16 października.
Zaprezentowane po raz pierwszy w tym roku na Xbox Games Showcase, urządzenia te zwiastują nową erę przenośnego grania, oferując łatwiejszy niż kiedykolwiek dostęp do ulubionych gier z Xbox, Battle.net oraz innych popularnych platform PC, gdziekolwiek jesteś. Od 16 października 2025 roku, konsole przenośne Xbox Ally będą dostępne m.in., w naszym kraju. W nadchodzących tygodniach pojawią się dalsze informacje dotyczące cen i możliwości składania zamówień przedpremierowych.
Handheld Compatibility Program
Oprócz powyższych informacji Xbox ogłosił także Handheld Compatibility Program – nową inicjatywę mającą na celu przygotowanie większej liczby gier do działania na obsługiwanych urządzeniach przenośnych. W momencie premiery gracze będą mogli sprawdzić kompatybilność gier bezpośrednio w swojej bibliotece, szukając oznaczeń „Handheld Optimized” lub „Mostly Compatible”. Dzięki współpracy z twórcami gier w zakresie testowania, optymalizacji i weryfikacji tysięcy tytułów pod kątem urządzeń przenośnych, gracze będą mogli rozpocząć rozgrywkę bez konieczności zmiany ustawień lub jedynie z drobnymi korektami. Dodatkowo gry będą wyposażone we wskaźnik Windows Performance Fit, który pokaże przewidywaną wydajność na danym urządzeniu.
Możliwości konsol ROG Xbox Ally
Xbox nieustannie rozwija nowe funkcje i opcje, aby wynieść doświadczenie grania na urządzeniach przenośnych, na wyższy poziom. Dziś z euforią przedstawiamy następujące funkcje dla przenośnych konsol ROG Xbox Ally:
- Zaawansowane dostarczanie shaderów: Nowa funkcja, która wstępnie ładuje shadery gry już podczas jej pobierania. Dzięki temu wybrane tytuły uruchamiają się choćby 10x szybciej, działają płynniej i zużywają mniej baterii przy pierwszym uruchomieniu.
- Nowe nadchodzące funkcje oparte na AI, dostępne na początku przyszłego roku, na urządzeniu ROG Xbox Ally X, które wzbogacą rozgrywkę, w tym:
- Automatic Super Resolution (Auto SR): Funkcja systemowa wykorzystująca moc jednostki NPU do skalowania gier uruchamianych w niższej rozdzielczości – zapewniająca grafikę w wysokiej rozdzielczości oraz płynną liczbę klatek na sekundę w szerokim zakresie tytułów, bez konieczności wprowadzania dodatkowych zmian przez twórców gier.
- Highlight reels: AI zarejestruje twoje najbardziej efektowne fragmenty rozgrywki, takie jak epickie starcia z bossami czy zwycięstwa i utworzy krótkie klipy z powtórkami, które możesz łatwo udostępnić znajomym lub w mediach społecznościowych.
Gracze mogą również zapoznać się z bezprzewodowym kontrolerem ROG Raikiri II Xbox Wireless Controller, stworzonym przez firmę ASUS w ramach programu Designed for Xbox. Urządzenie oferuje częstotliwość pracy 1000 Hz w trybie PC, drążki TMR odporne na dryfowanie oraz spusty o podwójnym trybie działania.Więcej informacji na temat handheldów ROG Xbox Ally znajdziesz w poście na Xbox Wire.
Pamiętajcie, iż znajdziecie nas również w mediach społecznościowych. Bardzo chętnie porozmawiamy z Wami zarówno na Facebooku, jak i w serwisie X (na dawnym Twitterze). Zapraszamy was również na nasz Discord.