Neil Druckmann pracuje nad drugą, niezapowiedzianą jeszcze grą w studiu Naughty Dog

7 godzin temu
Zdjęcie: Neil Druckmann pracuje nad drugą, niezapowiedzianą jeszcze grą w studiu Naughty Dog


Naughty Dog od lat walczy z trudnościami w prowadzeniu kilku dużych projektów jednocześnie. Po anulowaniu sieciowej gry z uniwersum The Last of Us, pojawiły się wątpliwości, czy studio nie zdecyduje się ponownie skoncentrować wyłącznie na jednym głównym tytule. Na dodatek to wszystko mimo wcześniejszych zapewnień, iż pracuje nad kilkoma grami równolegle.

Obecnie, w rozmowie z podcastem Press X to Continue, Neil Druckmann ponownie potwierdził, iż Naughty Dog rozwija co najmniej dwa projekty. Ujawnił również, iż oprócz pracy nad Intergalactic, pełni funkcję producenta przy innej, niezapowiedzianej jeszcze grze.

„Przy Intergalactic mamy kilku reżyserów. Współpracuję z dwoma reżyserami gry: Matthew Gallantem i Kurtem Margenauem, a moją współscenarzystką jest Clair Carré. Zdarzają się momenty, gdy mnie nie ma, a oni przejmują dowodzenie. Wracam wtedy i czasem jestem miło zaskoczony ich decyzjami, a innym razem rwę sobie włosy z głowy. Musimy wtedy zmienić kierunek albo się o coś spierać. pozostało inna gra powstająca w Naughty Dog, przy której jestem producentem. Mam okazję mentorować, obserwować inny zespół, udzielać wskazówek i pełnić rolę osoby decyzyjnej. Lubię wszystkie te funkcje. Możliwość przełączania się między nimi sprawia, iż moja praca jest ekscytująca i ciągle świeża. Nigdy się nie nudzę.

Słowa Druckmanna mogą sugerować, iż nad niezapowiedzianymi projektami pracują również doświadczeni reżyserzy, tacy jak Shaun Escayg (Uncharted: The Lost Legacy) oraz Anthony Newman (The Last of Us: Part II).

Były prezes Naughty Dog, Evan Wells, przyznał w wywiadzie z 2021 roku, iż studio wciąż walczy z wdrożeniem strategii równoległego rozwoju wielu projektó. Mimo iż od premiery The Last of Us: Part II minęło już sporo czasu. Pierwsza próba pracy nad kilkoma grami jednocześnie miała miejsce po ukończeniu Uncharted 2: Among Thieves w 2009 roku. Wtedy Bruce Straley i Neil Druckmann utworzyli drugi zespół, który rozpoczął prace nad The Last of Us. Główny zespół kontynuował wtedy serię Uncharted.

Studio jednak nie było w stanie utrzymać dwóch pełnoprawnych produkcji naraz. Jeden projekt zawsze wysuwał się na pierwszy plan i pochłaniał większość zasobów. Ten problem utrzymywał się jeszcze w 2021 roku.

„Ogrom pracy potrzebny do ukończenia Uncharted 3 odbierał zasoby z The Last of Us. Nigdy nie udało nam się osiągnąć etapu, w którym moglibyśmy prowadzić dwie pełne produkcje. Powiedziałbym, iż choćby dziś jesteśmy o krok od tego celu. Faktycznie mamy kilka projektów, ale tylko jeden z nich otrzymuje zdecydowaną większość uwagi i zasobów. Nie mamy dwóch gier, nad którymi pracują setki osób. Mamy jeden główny projekt, a pozostałe są w fazie preprodukcji lub dopiero z niej wychodzą. No i będą musiały poczekać, aż zakończymy ten pierwszy, zanim przerzucimy na nie zespół.”

źródło: videogameschronicle.com

Idź do oryginalnego materiału