Kolejna garść wieści o ILL – co zainspirowało nadchodzący horror?

8 godzin temu
Zdjęcie: Kolejna garść wieści o ILL – co zainspirowało nadchodzący horror?


Twórcy z Team Clout dzielą się nowymi informacjami o nadchodzącym ILL. Czego możemy spodziewać się w świecie tego groteskowego horroru?

Twórcy horroru pierwszoosobowego ILL ze studia Team Clout podzielili się nowymi szczegółami na temat gry. Deweloperzy chwalą się groteskowym stylem, sugestywnym body horrorem i niepokojącą atmosferą inspirowaną klasyką gatunku. Co zatem czeka nas w nadchodzącej produkcji?

Survival Horror

W centrum doświadczenia ma znaleźć się immersyjna, silnie oskryptowana historia przedstawiona z perspektywy pierwszej osoby. Wcielimy się w postać zmagającą się nie tylko z fizycznym zagrożeniem, ale też z własną tożsamością. ILL ma łączyć elementy survival horroru z klasyczną strukturą gier FPS. Ważne będą zatem zarządzanie ekwipunkiem, eksploracja, crafting, rozwiązywanie zagadek środowiskowych i oczywiście walka z potwornymi istotami.

System walki został zaprojektowany z myślą o fizycznej intensywności – twórcy chcą, by każdy strzał był odczuwalny, a każda konfrontacja z mutantem wiązała się z realistyczną destrukcją ciała przeciwnika. Deformacje, rozczłonkowanie i reakcje fizyki mają podkreślać wagę starcia, ale też nie dawać graczowi złudnego poczucia siły. Niektórych stworzeń nie da się bowiem zabić, co oznacza, iż w wielu momentach trzeba będzie uciekać, chować się lub improwizować.

Potwory

Design potworów ma być jednym z najbardziej charakterystycznych elementów gry. Maxim Verehin i Oleg Vdovenko, współzałożyciele Team Clout, mają za sobą doświadczenie w branży filmowej. Twórcy pracowali przy takich projektach jak V/H/S/Beyond, Longlegs czy It: Welcome to Derry, co silnie wpłynęło na ich podejście do potworów. Inspirują się nie tylko estetyką klasycznego body horroru spod znaku Cronenberga, ale też współczesną dziwnością, jaką można znaleźć choćby w krótkich formach z TikToka. Niektóre pomysły na przeciwników wynikają z przypadkowych, wręcz nonsensownych skojarzeń. W ten sposób mają one sprawiać wrażenie obcości, która nie daje się łatwo sklasyfikować. Co ważne, potwory nie są tylko dekoracją – będą reagować na działania gracza, mutować, zostawiać ślady po obrażeniach, a ich zachowanie ma ulegać zmianie w zależności od naszego stylu gry.

Świat gry

Nie mniej istotna jest oprawa audiowizualna, która ma podkreślać duszną, wschodnioeuropejską atmosferę zdominowaną przez wilgoć, grzyb, rdzę i rozpadające się mury. Twórcy mówią o świecie, który nie przypomina zachodnich metropolii. Zobaczymy tu postradzieckie prowincje, gdzie cywilizacja chyli się ku upadkowi, a granica między życiem i śmiercią jest zatarta.

W aspekcie horroru twórcy inspirowali się Half-Life 2, Silent Hillem oraz serią Resident Evil. Oznacza to, iż sam świat ma tu być swoistym przeciwnikiem i nośnikiem terroru. Team Clout stara się tworzyć przestrzenie tętniące życiem, ale też zaszczute i pełne nieprzyjaznej atmosfery.

ILL zmierza na konsole PlayStation 5, Xbox Series X|S, a także na komputery osobiste. Na ten moment nie znamy jeszcze daty premiery produkcji.

Pamiętajcie, iż znajdziecie nas również w mediach społecznościowych. Bardzo chętnie porozmawiamy z Wami zarówno na Facebooku, jak i w serwisie X (na dawnym Twitterze). Zapraszamy was również na nasz Discord.

Źródło: PlayStation Blog
Idź do oryginalnego materiału