Jason z GTA 6 jak Arthur Morgan? Fani zauważyli intrygujący szczegół

6 godzin temu
Zdjęcie: INTERIA.PL


Rockstar zaledwie tydzień temu wypuścił drugi zwiastun GTA 6, a społeczność już zdążyła rozłożyć każdą jego klatkę na części pierwsze. W morzu analiz, od sandałów NPC-ów po poziom nagazowania piwa, jeden detal szczególnie przyciągnął uwagę: Jason - główny bohater gry - celuje z broni z otwartymi oczami. I zdaniem graczy to nie jest przypadek.


W skrócie
Jason z GTA 6 strzela z broni z otwartymi oczami, co sugeruje wojskowe przeszkolenie.Fani porównują jego styl celowania do Arthura Morgana z Red Dead Redemption 2.Społeczność spekuluje, iż sposób strzelania może być powiązany z historią postaci lub mechaniką rozwoju statystyk.


Oczy otwarte? Gracze wyciągają wnioski


Tradycyjnie osoby bez przeszkolenia strzeleckiego zamykają jedno oko, żeby lepiej wycelować. Ale wojskowi, snajperzy czy służby specjalne uczą się celować z otwartymi oczami - to pozwala lepiej ocenić sytuację, zachować świadomość przestrzenną i szybciej reagować. Właśnie taką postawę widać u Jasona na oficjalnym zrzucie ekranu, który pojawił się na stronie Rockstar po premierze trailera.Reklama


Jeden z użytkowników Reddita zauważył ten drobiazg i rozpoczął lawinę teorii. "Jak profesjonalista" - skomentował KingKontinuum. Inny gracz, Bucky133, dodał: "Niektórzy mogą myśleć, iż to przypadek, ale to raczej subtelna sugestia jego przeszłości wojskowej".


Jason jak Arthur, Lucia jak John?


Niektórzy poszli dalej i zestawili styl Jasona z tym, jak strzelają bohaterowie Red Dead Redemption 2. "Arthur Morgan też celował z otwartymi oczami. A John Marston - nie. On zawsze przymykał jedno oko" - zauważył Ok_Pen_6595. To wystarczyło, żeby rozbudzić kolejne porównania między GTA 6 a westernową sagą Rockstara.
Gracze zaczęli spekulować, iż styl strzelania może być powiązany z systemem statystyk. "Może Jason zaczyna z wyższą statystyką strzelania, bo był wojskowym?" - pisze HeskenvilleHero. "A Lucia, jako osoba bez takiego zaplecza, musi zdobyć doświadczenie, żeby osiągnąć podobny poziom, i dopiero wtedy zacznie strzelać z otwartymi oczami".


Fani GTA analizują każdą klatkę


Wszystko zaczęło się od jednego screenshota. Społeczność GTA - jak zawsze - udowodniła, iż potrafi wyciągnąć teorie choćby z ustawienia dłoni czy spojrzenia postaci. To zresztą nie pierwszy raz, gdy takie drobne detale sugerują większy kontekst. W przeszłości Rockstar wielokrotnie ukrywał podpowiedzi dotyczące fabuły, mechaniki i przeszłości bohaterów właśnie w animacjach i gestach.
Nie mamy jeszcze oficjalnego potwierdzenia, czy Jason faktycznie ma przeszłość wojskową, jednak fani już zbudowali wokół tego całą gałąź teorii. I raczej się nie zatrzymają - bo jeżeli ktoś potrafi w ciągu tygodnia przeanalizować 5002 klatki zwiastuna, to znaczy, iż żaden szczegół nie przejdzie niezauważony.


Czy wiesz, że...


W GTA 5 system celowania nie był tylko kosmetyką - wpływał na zachowanie postaci i interakcję z otoczeniem. W wersji na PC i nowe konsole dodano choćby mechanikę "strzelania z biodra" i różnice w zachowaniu postaci zależne od poziomu umiejętności strzeleckich. Możliwe, iż GTA 6 rozwinie ten system jeszcze bardziej.
Idź do oryginalnego materiału