„Jakość, serwis i szerokie portfolio” – Tomasz Włastowski, ASUS

10 godzin temu

ASUS, dotychczas kojarzony głównie z segmentem konsumenckim i gamingowym, coraz śmielej umacnia swoją pozycję na rynku biznesowym. Tomasz Włastowski, Country Commercial Manager, wyjaśnia, dlaczego powstała osobna struktura dla klientów B2B oraz co wyróżnia ofertę kierowaną do korporacji i sektora publicznego. Opowiada też o systemie wsparcia, który umożliwia skuteczne docieranie do każdej wielkości resellera i integratora. Jakość, serwis i szerokie portfolio – według Tomasza Włastowskiego taką właśnie alternatywę ASUS proponuje na rynku biznesowym.

ASUS od lat jest postrzegany przede wszystkim jako silna marka w segmencie konsumenckim oraz gamingowym. Jak zatem zamierzacie wzmocnić lub rozwinąć swoją obecność na rynku biznesowym? Jakie macie plany rozwoju tej oferty, aby skutecznie konkurować z innymi producentami?

Zacznę od tego, iż my nie musimy nic „wzmacniać”. My mamy ofertę biznesową i po prostu ją intensywnie rozwijamy. ASUS od dawna jest rozpoznawalny w segmencie detalicznym (retail), podzespołów komputerowych czy gamingowym, natomiast relatywnie niedawno wprowadziliśmy pełnoprawną, osobną dywizję biznesową wraz z odpowiednimi strukturami produktowymi i programami.

W zakresie konkurencyjności jesteśmy nie mniej skuteczni niż gracze z pierwszej trójki, o czym świadczy poziom obrotów, ilość partnerów i liczba wygranych przetargów. Jesteśmy jak powiew świeżego powietrza w zamkniętej dotychczas przestrzeni. Mamy pełne portfolio urządzeń: od komputerów stacjonarnych i all-in-one po notebooki, a do tego zapewniamy trzyletnią gwarancję on-site (również na baterię). Niewielu producentów oferuje taki standard w cenie urządzenia, bez dodatkowych dopłat. Dajemy rozwiązania jakościowe i cenowe, które bardzo dobrze sprawdzają się w środowisku biznesowym – nie chcemy bowiem walczyć najniższą ceną, ale stawiamy na jakość, bo to element przyciągający partnera handlowego i jego klienta. Naszą intencją nie jest sprzedawanie przysłowiowego „plastiku”.

Dodatkowo mamy solidnie rozbudowany serwis, rozmaite pakiety usług i wsparcia. Cała nasza struktura biznesowa jest kompletna: dysponujemy opiekunami handlowymi, działem technicznym i produktowym, a także marketingowym specjalizującym się wyłącznie w segmencie komercyjnym. Dzięki temu możemy w pełni obsłużyć zarówno dużych, jak i mniejszych klientów w różnych branżach i być alternatywą do istniejącego portofolio biznesowego na rynku polskim .

Innowacje są często podkreślane w ofercie ASUS dla firm. Jakie konkretne nowe technologie lub funkcje wprowadzacie do waszych laptopów czy komputerów biznesowych, aby ułatwić pracę profesjonalistom? W jaki sposób te innowacje – na przykład w obszarze bezpieczeństwa, zdalnego zarządzania czy mobilności – pomagają Wam wyróżnić się na rynku i dostarczyć dodatkową wartość klientom biznesowym?

W ramach ASUS Business Solutions oferujemy profesjonalne wsparcie działów IT na każdym etapie cyklu życia produktu. Na etapie produkcji udostępniamy narzędzie do szczegółowej konfiguracji BIOS oraz instalacji obrazu dysku klienta wraz ze wszystkimi sterownikami i aplikacjami potrzebnymi w firmie. Oszczędza to czas potrzebny na wdrożenie – adekwatnie, komputery po dostawie można od razu przekazać pracownikom, w pełni skonfigurowane i zabezpieczone.

W zarządzaniu flotą sprzętu w firmie pomaga również unikalne oznaczenie sprzętu Asset Tag, wdrożone zgodnie z polityką klienta. Kolejnym ułatwieniem jest pełne wykorzystanie możliwości, jakie dają usługi rejestracyjne Windows Autopilot oraz Google Zero-Touch Enrollment.

Zarządzanie w codziennej pracy ułatwia również ASUS Control Center – nasze rozwiązanie umożliwiające inwentaryzację sprzętu, licencji oraz kontrolę bezpieczeństwa, np. poprzez wymuszenie instalacji krytycznych łatek.

Nasze produkty wyposażone są także w moduł Absolute, który – po wykupieniu dodatkowej licencji – pozwala na namierzenie sprzętu w razie kradzieży, a choćby zdalne skasowanie zawartości dysku.

Na rynku wyróżnia się już kilka marek posiadających komputery i laptopy biznesowe. Jakie konkretne technologie i strategie rynkowe wprowadzacie, aby być jeszcze bardziej atrakcyjnym dla sektora B2B?

Wiele mówiliśmy o technologii, dlatego teraz skoncentruję się na strategii, którą realizujemy w ASUS Business. Zacznijmy od tego, co jest nam najbliższe: szeroko rozumiany kanał partnerski i otwartość na współpracę z resellerami oraz integratorami. Szanujemy fakt, iż część z nich korzysta z rozwiązań, do których przywykli przez lata – nie chcemy tego burzyć. jeżeli jednak ktoś potrzebuje nowej alternatywy, marki, którą z pełnym przekonaniem może zaproponować klientowi, warto zwrócić uwagę na naszą ofertę.

Zdajemy sobie sprawę, iż niektórzy partnerzy mogą obawiać się, iż są za mało znaczący, by uzyskać wsparcie cenowe lub merytoryczne. Tymczasem mamy programy zarówno dla partnerów autoryzowanych, jak i nieautoryzowanych – każdy może do nas zadzwonić czy napisać, by poznać szczegóły współpracy. Staramy się być „nowym powiewem wiatru” w środowisku biznesowym, korzystając z doświadczeń ASUS w segmencie konsumenckim i gamingowym. Dzięki temu oferujemy wysoką jakość i innowacyjne rozwiązania, a jednocześnie świeże spojrzenie, które pomaga resellerom wyróżnić się w oczach ich klientów.

Jeśli ktoś szuka sposobu na odświeżenie oferty i proponowanie czegoś, co robi wrażenie już przy pierwszym kontakcie, to zapraszamy do nas. ASUS jest dziś solidną alternatywą dla znanych od lat marek biznesowych. Wiele firm przez cały czas postrzega nas głównie przez pryzmat sprzętu konsumenckiego i gamingowego, podczas gdy my mamy pełnoprawną, dynamicznie rozwijaną linię produktów B2B. Dlatego chętnie nawiążemy współpracę z każdym partnerem, który szuka sprawdzonej, a zarazem wciąż nowej na rynku alternatywy technologicznej.

Wspomniał Pan o różnych segmentach klientów. Na których koncentrujecie się najmocniej? Czy stawiacie głównie na małe i średnie firmy, czy również na duże korporacje oraz sektor publiczny i edukacyjny? W jaki sposób dostosowujecie ofertę do potrzeb tak zróżnicowanych grup?

Dzięki naszemu doświadczeniu i rozbudowanej ofercie staramy się docierać do bardzo szerokiego grona odbiorców, ale nasz model sprzedaży opiera się w stu procentach na kanale partnerskim. Nie mamy bezpośrednich sił sprzedaży do obsługi klienta końcowego, dlatego ściśle współpracujemy z integratorami, resellerami i dystrybutorami.

Z jednej strony najważniejsze są dla nas małe i średnie przedsiębiorstwa (SMB), które często obsługują lokalni partnerzy – oni znają rynek, wiedzą, jak dotrzeć do klienta w regionie. Z drugiej – obecni jesteśmy także w sektorze publicznym i edukacyjnym. Mamy doświadczenie w licznych postępowaniach przetargowych, dostarczając komputery, notebooki i Chromebooki do instytucji rządowych, samorządowych oraz szkół.

Właśnie w edukacji ASUS jest mocny od lat. Zarówno w dużych projektach centralnych, jak i mniejszych. Ważne jest dla nas to, by w przetargach stanowić realną alternatywę – dzięki pełnemu portfolio możemy sprostać wymaganiom choćby najbardziej rozbudowanych specyfikacji.

Skoro tak istotna jest dla Was kooperacja z partnerami, to w jaki sposób ich wspieracie? Czy macie specjalne programy partnerskie, szkolenia i inne zachęty dla resellerów bądź integratorów?

Tak, mamy rozbudowany program partnerski, który pozwala każdemu resellerowi, integratorowi, czy małemu lokalnemu przedsiębiorcy nawiązać z nami efektywną współpracę. Nasza firma oferuje trzy poziomy autoryzacji w zależności od wielkości i rodzaju sprzedaży. Każdy partner – niezależnie od statusu – otrzymuje przypisanego opiekuna handlowego oraz dostęp do specjalnych cen czy promocji. Organizujemy szkolenia produktowe, wsparcie techniczne, jak również zapewniamy pomoc marketingową dostosowaną do konkretnych potrzeb.

Co ważne, dysponujemy przeznaczonym dla partnerów portalem – ASUS Business Partner Alliance, gdzie można się zarejestrować i uzyskać dostęp do szkoleń on-line związanych z produktami, materiałów informacyjnych, czy newsletterów dotyczących webinarów i nowych rozwiązań. Chcemy, by każdy miał szansę dotknąć naszych produktów i zweryfikować, co tak naprawdę ASUS oferuje w segmencie biznesowym. Dlatego uruchomiliśmy między innymi specjalny program demo, aby można było wziąć notebook „na próbę”, sprawdzić go w warunkach pracy i ocenić faktyczną jakość wykonania.

Ponadto w przypadku małych przetargów i zapytań oferujemy tzw. „TurboBit program” umożliwiający uzyskanie indywidualnych rabatów przy konkretnych zamówieniach (choćby na 5 czy 10 sztuk sprzętu), bez względu czy jesteś autoryzowanym czy nieautoryzowanym partnerem. Wszystko to robimy po to, by być prawdziwą alternatywą dla rozwiązań, do których partnerzy mogą już być przyzwyczajeni od lat.

Co chcielibyście przede wszystkim przekazać resellerom, którzy dotąd nie kojarzyli ASUS-a z ofertą biznesową lub byli przekonani, iż skupiacie się wyłącznie na sprzęcie konsumenckim i gamingowym?

Najważniejsze jest to, by każdy reseller czy integrator uświadomił sobie, iż mamy w pełni rozwiniętą i dojrzałą linię produktów dla biznesu: notebooki, desktopy, all-in-one, a choćby Chromebooki – całe portfolio, które z powodzeniem może konkurować z innymi tradycyjnie „biznesowymi” markami. ASUS dzisiaj to nie tylko świetne komponenty czy notebooki dla klienta indywidualnego to również świetna propozycja dla klienta instytucjonalnego

Zapraszamy partnerów do kontaktu – jesteśmy gotowi na rozmowy, prezentacje i testy sprzętu w praktyce. Chętnie pomagamy też w procesie sprzedaży do klientów końcowych, tak by pokazać zalety konkretnych rozwiązań i rozwiać wątpliwości. Wierzymy, iż dobra kooperacja i zrozumienie potrzeb użytkowników to klucz do sukcesu. Nasz dział handlowy czeka na telefony, a partnerzy mogą liczyć na realne wsparcie merytoryczne i techniczne.

Krótko mówiąc, mamy w tej chwili wszystko, co potrzebne, by być solidną alternatywą na rynku rozwiązań biznesowych: kompletną ofertę, silne zaplecze serwisowe, a także dynamiczny zespół, który chce rosnąć wraz z partnerami. o ile ktoś przez cały czas kojarzy nas tylko z gamingiem, to czas zweryfikować stare wyobrażenia i przekonać się, iż ASUS Business realnie istnieje i działa bardzo prężnie.

Całe najnowsze wydanie IT Reseller nr. 3/2025 (363) przeczytasz klikając w poniższą okładkę:

Idź do oryginalnego materiału