Halo: Campaign Evolved powstaje z użyciem AI. Halo Studios wyjaśnia podejście

1 tydzień temu

Odświeżona wersja kultowego Halo: Combat Evolved, zatytułowana Halo: Campaign Evolved, zadebiutuje w 2026 roku, a jej obecność na PlayStation 5 wywołała sporo zamieszania. Okazuje się jednak, iż to nie jedyny aspekt, który przykuwa uwagę. W wywiadzie dla Rolling Stone, ekipa z Halo Studios ujawniła, iż podczas prac nad remakiem korzystano z narzędzi bazujących na sztucznej inteligencji. Czy powinniśmy się martwić?

Halo Studios i AI: narzędzie, nie zastępstwo

Damon Conn, producent wykonawczy, oraz Greg Hermann, reżyser gry, podkreślili, iż AI było wykorzystywane jako narzędzie wspomagające rozwój, a nie jako zamiennik dla artystów. Porównali to do funkcji dostępnych w programach graficznych, takich jak Photoshop. Ich zdaniem, AI ma za zadanie usprawniać procesy twórcze i poprawiać workflow deweloperów.

Chcę to powiedzieć jasno i wyraźnie… To ludzie są kreatywni. To ludzie tworzą gry. Sztuczna inteligencja może usprawniać procesy. Może wspierać pracę nad grą. Ale chcę być absolutnie precyzyjny: to ludzie są twórcami gry. jeżeli pojawi się szansa na poprawę workflow, czy coś w tym rodzaju – rozważymy to ponownie. AI powinno być jedynie wsparciem dla procesu twórczego. ~Damon Conn

Hermann dodał, iż ciężko jest dziś rozróżnić, co zostało wygenerowane przez AI, a co powstało przy użyciu narzędzi, które mają wbudowane elementy sztucznej inteligencji, takie jak choćby generatywne wypełnianie w Photoshopie. Podkreślono, iż kreatywna iskra pochodzi od ludzi, a AI ma jedynie pomagać w usprawnieniu ogólnych procesów pracy.

Microsoft Gaming i AI w grach

Warto dodać, iż podobne stanowisko zajął Phil Spencer, prezes Microsoft Gaming. Zaznaczył on, iż w studiu Microsoftu narzędzia AI są wykorzystywane głównie do funkcji operacyjnych, a nie jako sposób na zastąpienie pracy twórczej artystów. Podkreślił również, iż decyzja o użyciu AI należy do samych zespołów deweloperskich.

Jeśli chodzi o stronę kreatywną, naprawdę zostawiam to w rękach zespołów. Zauważyłem, iż zespoły kreatywne same sięgają po narzędzia, które ułatwiają im pracę, gdy te narzędzia faktycznie ją ułatwiają. Jakikolwiek narzucony z góry rozkaz w stylu 'Musisz używać konkretnego narzędzia’… to po prostu nie jest droga do sukcesu. Patrzę na zespoły, zapewniamy im dostępne narzędzia, a potem pozwalam, by proces adaptacji rozwijał się naturalnie i organicznie. ~Phil Spencer

Wygląda na to, iż niezależnie od użytych narzędzi, Halo Studios stara się dostarczyć fanom „wierny, a jednak unowocześniony” remake, który ma szansę przyciągnąć zarówno starych wyjadaczy, jak i nową generację graczy na wszystkich czołowych platformach. I pomimo opinii niektórych deweloperów z oryginalnego zespołu, takich jak Jaime Griesemer, to Marcus Lehto, jeden z twórców Master Chiefa, jest zachwycony remakiem.

My honest impression of seeing the new Halo Campaign Evolved is this:

I absolutely love where this is going. The game looks and feels genuine. It's gorgeous in a way I wish we could have built it originally back in 2001.

It warms my heart to see Halo CE like this. pic.twitter.com/OXFK8rc719

— Marcus Lehto (@game_fabricator) October 26, 2025


Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!


Idź do oryginalnego materiału