Gamescom 2025 - podsumowanie po tygodniu ;)

acidcave.net 1 dzień temu
Gamescom to drugie największe targi gier komputerowych na świecie. W tym roku po długiej przerwie obecna na nich była marka Might & Magic - i to kilka razy. Dzięki zaproszeniu Ubisoftu swoją reprezentację miały też Kwasowa Grota i Jaskinia Behemota w osobach Acid Dragona, Dark Dragona i Hellburna. Spotkaliśmy się tam także z MadMaxem z drużyny Day of Reckoning i Celestial Heavens, a także z Aeroine i Garym z kanału "Heroes Take Turns" na YouTube (swoją drogą - sprawdźcie ich! ich materiały o Olden Era wyglądają bardzo fajnie!). Co się poza tym wydarzyło?

Olden Era


Poza wszystkim, co opisał niżej Alamar (dzięki!) na targach miały miejsce także press eventy, na których zaproszeni goście mogli zagrać w aktualną wersję gry (i o czym do teraz zgodnie z umową nie mogliśmy wspomnieć ;). Chociaż nie mogliśmy zapoznać się z żadnymi nowymi elementami, które nie zostały już wcześniej opublikowane, to mogę powiedzieć, iż sama rozgrywka wygląda obiecująco. A adekwatnie - wygląda bardzo podobnie do rozgrywki w Heroes III. Starzy fani mogą w zasadzie od razu zacząć grać i odnajdą się tu jak ryba w wodzie. Z kolei najczęściej powtarzanym minusem w naszym gronie było to, iż dopóki się gracz nie przyzwyczai, to często trudno mu będzie odróżnić na mapie obiekty "klikalne" od dekoracji. Jest to mniej intuicyjne niż np. w Heroes III.

Dodatkowo chcę podkreślić, iż "nasz człowiek" ("nasz elf"?), Etharil jest teraz community managerem dla Olden Era i jak widać po panelu z drugiego dnia Grota jest w nim i z nim ;). Dostaliśmy także kilka dodatkowcyh materiałów filmowych, więc jeżeli ktoś jeszcze nie zaznajomił się z frakcjami w Olden Era to teraz ma okazję:

Might & Magic Fates


Przeprowadziliśmy także wywiad z twórcami nadchodzącej karcianki spod marki Might & Magic i może choćby uda nam się opublikować go w formie video, acz nie bez przezwyciężenia technicznych trudności, które - oczywiście - wyszły już po nagraniu materiału ;). w uproszczeniu jednak - gra jest całkiem podobna do Duel of Champions z nieco uproszczoną mechaniką. Dotyczy to również samych kart, gdyż ich grafiki są bardzo często również zaczerpnięte z DoC, acz dołożono do nich delikatne animacje.

  • W grze są obecne 4 frakcje - Przystań, Inferno, Nekropolia i Akademia. Do dnia wydania gry nie są planowane następne, ale w przyszłości jest to możliwe.
  • Gra nie ma żadnej fabuły ani osadzenia w istniejącym świecie. Karty pokazują istoty z Ashanu, ale w przyszłości mogą do nich dołączyć np. istoty z Enroth. Autorzy mówią, iż Fates jest osadzone w "swoim własnym uniwersum".
  • Nie ma żadnego trybu dla pojedynczego gracza ani kampanii. Rozgrywka jest nastawiona wyłącznie na pojedynki online. Być może taki tryb się pojawi w przyszłości, w zależności od reakcji graczy.
  • Gra ma mieć możliwość wymieniania się kartami (trading) poprzez mechanizm zaczerpnięty z NFT (w moim rozumieniu chodzi tu nie tyle o wymianę, co możliwość sprzedaży kart). Jednakże autorzy mówią, iż jest to tylko dodatkowa funkcjonalność i iż wszystkie karty można zdobyć za darmo.

O ile można mieć słuszne obawy o mechanizm NFT i o to jacy gracze zostaną tym mechanizmem zwabieni, o tyle w podstawową wersję gry mi i Hellburnowi grało się całkiem przyjemnie. Gra ma bardzo niski próg wejścia, ale podobnie jak niegdyś DoC - pozwala na tworzenie bardziej zaawansowanych strategii, gdzie np. w ciągu jednej tury jesteśmy w stanie odebrać przeciwnikowi prawie cały zasób punktów życia. jeżeli interesuje was nasza rozgrywka nagrana rozchwianym kartoflem, podczas której strzelam we własną armię i rzucam błogosławieństwo na jednostkę mojego szanownego przeciwnika (ciągle nie wiem dlaczego to jest możliwe :>), to wstawiłem ją tutaj.

EDIT: To jest link do naszego wywiadu z twórcami Might & Magic Fates. Tak, wiem, iż kilka słychać. Próbowaliśmy ;). Szczegóły w opisie filmu.

Heroes III: The Board Game


Na targach nie zabrakło też stoiska naszych znajomych z Archon Studio. Poza niemalże już tradycyjnym przedstawieniem i oferowaniem swych gier na czele z planszową wersją Heroes III, na stole były też prezentowane trzy nadchodzące, ale jeszcze niedostępne dodatki - Wrota Żywiołów, Twierdza i Przystań. Figurki i grafiki na kartach jak zawsze cieszą oko, a rozgrywka jest jak zawsze niemiłosiernie długa, więc na nadchodzące nowości zarezerwujcie sobie długi wieczór. Albo pięć.

Na koniec - bardzo dziękujemy Ubisoftowi za zaproszenie na imprezę, w szczególności Annie Lindman za opiekę nad naszą grupą i przy odrobinie szczęścia mamy nadzieję zobaczyć się tu znowu za rok :).

Idź do oryginalnego materiału