Devcom developer conference 2025 ogłasza dużą aktualizację programu

4 godzin temu

Największa europejska impreza dla twórców gier, konferencja devcom developer conference 2025 (#ddc2025), ogłosiła ogromną aktualizację treści i programu tegorocznej edycji, która odbędzie się w dniach 17–19 sierpnia 2025 r. w centrum konferencyjnym Koelnmesse Confex Center w Kolonii.

Wśród nowo ogłoszonych najważniejszych wydarzeń znajdują się sesje Michela Nohry (Sandfall Interactive) poświęcone nowym podejściom do walki w grach RPG, Kate Kellogg (COO Electronic Arts) poświęcone intuicyjnemu przywództwu, Zeke’a Viranta (MachineGames) poświęcone projektowaniu systemu GRIP dla gry Indiana Jones and the Great Circle, Minh Le (twórca Counter-Strike) na temat przetrwania i rozwoju w branży gier przez 25 lat oraz Stephen Flowers (Arrowhead Game Studios) na temat projektowania narracji w grze Helldivers 2 Galactic War. Panel dyskusyjny z udziałem kadry kierowniczej z Arrowhead, Avalanche, Gearbox Montreal i zespołu Helldivers 2 będzie kolejną atrakcją na głównych scenach.

Wśród najnowszych prelegentów znajdują się również takie znane osobistości, jak Anna Oporska-Szybisz (Bloober Team), Celia Hodent (strateg ds. UX w grach), Cody Matthew Johnson (Emperia Sounds), Jon Everist (kompozytor), Kia Abhari (Riot Games), Kim Belair (Sweet Baby Inc), Kiki Finley (Point Blank Management), Lionel Cornelius (Riot Games), Matthew Strasser (Insomniac Games) oraz Wilbert Roget (Roget Music), którzy dołączyli do programu #ddc2025.

Oprócz programu konferencji, devcom zaprezentował rozszerzony harmonogram wydarzeń towarzyszących, oferujący uczestnikom na każdym etapie kariery możliwość nawiązania cennych kontaktów, zaprezentowania swoich pomysłów oraz spotkania się z innymi członkami społeczności.

Najważniejsze punkty programu – nowe najważniejsze sesje

  • The Combat of Clair Obscur: Expedition 33

Michel Nohra (Lead Game Designer, Sandfall Interactive)
Dogłębna analiza połączenia strategii turowej z mechaniką czasu rzeczywistego w jednej z najgłośniejszych gier RPG 2025 roku.

  • It All Made Sense at the Time: How Intuitive Thinking Guided an Unexpected Career

Kate Kellogg (COO, Electronic Arts)
Od kierownika biura do dyrektora operacyjnego EA – lekcje podejmowania ryzyka, przywództwa i poruszania się w nieprzewidywalnym świecie tworzenia gier.

  • Picking Up Things: First-Person Interactivity in Indiana Jones and the Great Circle

Zeke Virant (Lead Game Designer, MachineGames)
Projektowanie systemu GRIP – spojrzenie od kuchni na to, jak MachineGames przedkładało praktyczną przygodę i fizyczność nad strzelaniny.

  • Letters from Malevelon Creek: Narrative Design of the Helldivers 2 Galactic War

Stephen Flowers (Senior Writer, Arrowhead Game Studios)
Jak zaprojektować dynamiczną, reaktywną wojnę dla ponad 3 milionów graczy? Podczas tej sesji goście dowiedzą się, w jaki sposób Arrowhead równoważy swobodę działania graczy z ograniczeniami produkcyjnymi, jednocześnie wykorzystując popularne wydarzenia społecznościowe, takie jak Malevelon Creek, oraz jak utrzymać immersję w obliczu chaosu.

  • My 25-Year Journey Through the Game Industry

Minh Le (Game Designer, Creator of Counter-Strike)
Od stworzenia jednej z najbardziej wpływowych gier wieloosobowych w historii po dostosowywanie się do zmieniających się warunków w studiach, Minh dzieli się cennymi doświadczeniami w zakresie projektowania, biznesu i odporności psychicznej.

  • Panel: War Stories from the Frontlines of Game Development

Maria Cornelius (CPO, Arrowhead Game Studios)
Heather Chandler (Principal Producer, Helldivers 2)
Stefanía Guðrún Halldórsdóttir (CEO, Avalanche Studios)
Fleur Marty (Executive Producer, Gearbox Montreal)
Szczera rozmowa o realiach przywództwa, chaosie związanym z premierami i decyzjach, które wpłynęły na powstanie takich hitów jak EVE Online, Helldivers 2 i Fortnite.

Fot. materiały prasowe (Marchsreiter)

Wydarzenia towarzyszące podczas devcom 2025 – spotkania, nawiązywanie kontaktów, świętowanie

  • Speakers & VIP beer garden

Sunday, August 17 | 12 pm – 6 pm | Wolkenburg
Po odebraniu swoich przepustek, goście będą mogli nawiązać kontakty z innymi prelegentami i VIP-ami przed wieczornym przyjęciem, przy akompaniamencie drinków.

  • Speakers & VIP Reception

Sunday, August 17 | 6 pm – 11 pm | Wolkenburg
Ekskluzywne spotkanie dla kadry kierowniczej najwyższego szczebla, znanych prelegentów i VIP-ów, które rozpocznie devcom w wielkim stylu.

  • VIP & Business Mixer

Monday & Tuesday, August 18–19 | 5 pm – 7 pm | Confex
600 kluczowych decydentów branżowych spotyka się, aby nawiązać prywatne kontakty i zawrzeć umowy biznesowe.

  • Pitch It! Mixer

Tuesday, August 19 | 2:30 pm – 5 pm | Confex Foyer Süd | Access: By Invitation
Wysokoenergetyczne wydarzenie networkingowe, podczas którego programiści spotykają się z wydawcami, inwestorami i dystrybutorami. Goście będą mogli zaprezentować swój projekt w swobodnej atmosferze — bez pośpiechu, bez ograniczeń czasowych, tylko rozmowy biznesowe.

  • Sunset Mixer (Open to All)

Monday, August 18 | 7:30 pm – 12 am | Confex (Outdoor)
Zwieńczenie dnia przy muzyce, drinkach i w towarzystwie społeczności devcom pod gwieździstym niebem.

  • Developer Night (Open to All)

Tuesday, August 19 | 8 pm – 2 am | Herbrand’s Ehrenfeld
Legendarna impreza devcom z parkietem tanecznym, ogródkiem piwnym i niespodziankami. Idealne rozpoczęcie tygodnia gamescom.

Twój tydzień rozpoczyna się tutaj

Z ponad 5000 oczekiwanych uczestnikó i bogatą ofertą wystawową, jest to idealne miejsce, aby nawiązać kontakty, zdobyć wiedzę i rozpocząć tydzień w Kolonii. Niezależnie od celu, czy to chęci wymiany wiedzy, poszerzenia sieci kontaktów, czy czerpania inspiracji od czołowych przedstawicieli branży, devcom jest konferencją, której każdy szuka.

Terminy dla devcom i bezpośrednie linki:

Fot. materiały prasowe (Marchsreiter)

Źródło: komunikat prasowy (Marchsreiter)
Fot. główna: materiały prasowe (Marchsreiter)

Idź do oryginalnego materiału