Demo Everwind pojawia się na Gamescom, a najnowszy Devlog ujawnia nowe szczegóły

8 godzin temu

Bohemia Interactive i Enjoy Studio powracają z czwartym Devlogiem gry Everwind, kooperacyjnego RPG z otwartym światem. Najnowszy materiał skupia się na kluczowych funkcjach, takich jak tryb wieloosobowy, system budowania, nowe biomy oraz poprawki wydajności.

Od wciągającego trybu wieloosobowego i ekspresyjnych emotek, po nowe biomy i rozbudowane narzędzia do budowania – najnowszy devlog daje przedsmak tego, jak Everwind rozwija się w bogate, napędzane przez graczy doświadczenie survival RPG. Niezależnie od tego, czy planujesz budować sterowiec z przyjaciółmi, przemierzać bagna pełne nieumarłych czy testować nietypowe bronie – Devlog #4 pokazuje, jak złożony i pełen możliwości staje się świat Everwind.

Co nowego w Devlog #4:

  • System wieloosobowy

Tryb multiplayer peer-to-peer w Everwind pozwoli na wspólną rozgrywkę choćby czterem graczom. System umożliwi nie tylko kooperacyjne budowanie baz i eksplorację, ale też pełną synchronizację stanu świata. Dołączenie do rozgrywki znajomego ma być szybkie i intuicyjne – wystarczy kod zaproszenia, by rozpocząć wspólną przygodę.

  • Nowe biomy

Świat Everwind cały czas się rozrasta. Twórcy zapowiadają cztery nowe biomy: bagno, sawannę, las liściasty i zgniły las. Każdy z nich będzie się wyróżniać własną kolorystyką nieba, mgły i wody, nadając unikalny klimat i atmosferę.

  • System budowania

Budowanie ma być kluczowym elementem rozgrywki. Gracze będą mogli łączyć różne kształty dzięki intuicyjnego koła budowy oraz personalizować przestrzeń dzięki dekoracjom takim jak meble, ogrodzenia czy oświetlenie. Dodatkowo Sandbox Mode umożliwi swobodną kreatywność z nieograniczonymi zasobami i pełną kontrolą nad konstrukcjami.

  • Nowa broń

Wśród zapowiedzianych nowości znajdziemy dwa typy uzbrojenia: włócznia – wszechstronna broń jednoręczna, doskonała do precyzyjnych ataków i parowania oraz broń mechaniczna – broń o unikalnym wyglądzie, animacjach i efektach, z dodatkowymi efektami elektrycznymi podczas trafień.

  • Cykl dnia i nocy

Dynamiczny cykl dnia i nocy będzie wpływać na widoczność i strategię podczas eksploracji. Nocą gracze będą musieli zachować większą ostrożność i korzystać ze źródeł światła, co doda rozgrywce napięcia i realizmu.

  • Intel XeSS 2.0 i generowanie klatek

Everwind wspiera teraz technologię Intel XeSS 2.0, oferując zaawansowane skalowanie oparte na sztucznej inteligencji oraz generowanie klatek. Efektem są płynniejsza rozgrywka i zauważalny wzrost liczby FPS, co znacząco poprawia komfort zabawy.

Po pozytywnym odbiorze podczas zeszłorocznych targów, Everwind wraca do Kolonii z zupełnie nowym, grywalnym demem stworzonym specjalnie dla prasy na Gamescom 2025. Dziennikarze będą mogli przetestować ulepszoną walkę, eksplorację i modułowe budowanie statków, a także porozmawiać bezpośrednio z twórcami o przyszłości projektu.

W międzyczasie SpaceTail: Every Journey Leads Home, emocjonalna platformówka stworzona przez zespół odpowiedzialny za Everwind, doczeka się ponownego wydania w ramach programu Bohemia Incubator. Gra, która pierwotnie zadebiutowała w 2022 roku, pozwala graczom wcielić się w psa astronautę wyruszającego w poruszającą podróż przez kosmos. Tytuł oferuje eksplorację obcych planet, unikalny system dialogów do komunikacji z istotami pozaziemskimi oraz połączenie wyzwań zręcznościowych i zagadek logicznych, splecionych z pełną emocji narracją.


Źródło: komunikat prasowy (Galaktus)
Fot. główna: materiały prasowe (Galaktus)

Idź do oryginalnego materiału