Bez Aloy i bez PlayStation: Horizon Steel Frontiers jako MMO na PC i mobilki

1 miesiąc temu

Po licznych spekulacjach, Sony i NCSoft oficjalnie zapowiedziały Horizon Steel Frontiers – grę MMORPG, która, ku zaskoczeniu wielu, ominie konsole japońskiego giganta. Zamiast tego, dynamiczne starcia z mechanicznymi bestiami przeniosą się na ekrany komputerów osobistych oraz urządzeń mobilnych, wprowadzając zgoła odmienną wizję postapokaliptycznego świata.

Horizon Steel Frontiers – Nowy MMO od Sony i NCSoft, ale bez PlayStation

Plotki krążące w sieci od dłuższego czasu zostały potwierdzone. Sony, w partnerstwie z koreańskim deweloperem NCSoft, odpowiedzialnym m.in. za Guild Wars 2, zaprezentowało Horizon Steel Frontiers. To pełnoprawna gra z gatunku MMORPG, która rozszerzy bogate uniwersum Horizon o elementy znane z gier wieloosobowych. Co intrygujące, tytuł ten nie trafi na PlayStation 5, a jego docelowymi platformami będą PC, iOS oraz Android. Ma to być produkcja free-to-play.

Co oferuje Horizon Steel Frontiers?

Gra, jak ujawniono w ponad dziesięciominutowym materiale zwiastunowym łączącym sceny kinowe z fragmentami rozgrywki pre-alpha oraz wywiadami z twórcami, skupi się na tym, co fani Horizon lubią najbardziej – dynamicznych walkach z kolosalnymi maszynami. Tym razem jednak, będziemy mogli stawiać im czoła wraz z innymi graczami.

Jan-Bart van Beek, dyrektor studia Guerrilla Games (twórców oryginalnych gier z serii), podkreśla, iż tytuł został stworzony „specjalnie z myślą o urządzeniach mobilnych”. Gracze wcielą się w „łowców maszyn” eksplorujących region zwany Deathlands, inspirowany krajobrazami Arizony i Nowego Meksyku. W tym wirtualnym świecie tysiące użytkowników będzie dzielić tę samą przestrzeń, kolaborując w eliminowaniu maszyn lub rywalizując o zasoby i wpływy.

Przeczytaj także

Horizon: Zero Dawn Remastered – recenzja (PS5). Czy warto powrócić do produkcji Guerrilla Games?

Sung-Gu Lee, producent wykonawczy, ujawnił, iż „główna idea Horizon Steel Frontiers to emocje związane z pokonywaniem kolosalnych maszyn”. Podkreślił również wprowadzenie nowych mechanik walki, takich jak możliwość podnoszenia upuszczonej broni z pokonanych bestii i transportowanie jej na wierzchowcu, aby wykorzystać w kolejnych starciach. Zapowiedziano również rozbudowany system personalizacji postaci, za pomocą którego gracze stworzą własnych, unikalnych łowców, zamiast wcielać się w Aloy.

Znane uniwersum, nowe perspektywy

Mimo iż tytuł rozwija się w kierunku gier mobilnych i PC, twórcy zapewniają, iż zachowuje istotę serii. Rozpoznamy bujne, postapokaliptyczne środowiska i charakterystyczne, efektowne maszyny. Choć brakuje jeszcze daty premiery, Lee zaznacza, iż zespół dąży do jak najszybszego udostępnienia gry. Ważne jest również rozróżnienie, iż Horizon Steel Frontiers to projekt NCSoft, odrębny od Horizon Online Project, nad którym pracuje samo Guerrilla Games.


Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!


Idź do oryginalnego materiału