Asbis szykuje się do przejęcia sieci Samsung Brand Store w Polsce

6 godzin temu

Grupa Asbis podpisała list intencyjny dotyczący przejęcia sieci sklepów Samsung Brand Store w Polsce od Matrix Media. Finalizacja transakcji przewidywana jest na koniec 2025 roku, a obejmuje ona 12 salonów w największych polskich miastach.

Asbis wzmacnia obecność na rynku detalicznym

Grupa Asbis poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego z firmą Matrix Media w sprawie przejęcia sieci Matrix Media w Polsce. To strategiczny ruch, za pomocą którego Asbis może znacząco umocnić swoją pozycję w segmencie sprzedaży detalicznej produktów elektronicznych.

W ramach umowy rozpoczęto proces due diligence, który jest standardowym etapem poprzedzającym przejęcia tego typu. Zamknięcie transakcji powinno nastąpić najpóźniej do końca bieżącego roku. jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Asbis stanie się właścicielem 12 salonów Samsung Brand Store, zlokalizowanych w prestiżowych lokalizacjach w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Łodzi oraz Szczecinie.

Konsekwentna realizacja strategii Asbis

Prezes Grupy Asbis, Serhei Kostevitch, podkreślił w oficjalnym komunikacie, iż przejęcie jest spójne z długofalową strategią spółki.

„Zarządzamy już siecią blisko 40 salonów premium na rynkach, na których działamy, więc nie jest to dla nas nowe wyzwanie. Cieszymy się, iż możemy wykorzystać tę okazję i jesteśmy przekonani, iż przeniesie to segment sprzedaży detalicznej Asbis na wyższy poziom” – zaznaczył Kostevitch.

Asbis od lat pozostaje aktywnym graczem na rynku przejęć, poszukując projektów, które realnie wzmacniają wartość firmy zarówno dla klientów, jak i akcjonariuszy.

Matrix Media i Asbis

Matrix Media, sprzedający sieć Samsung Brand Store, to uznany gracz na rynku sprzedaży detalicznej sprzętu RTV i AGD, obecny w branży od 1999 roku. Firma oferuje produkty renomowanych marek zarówno w salonach stacjonarnych, jak i online, stale rozbudowując swój asortyment i sieć dystrybucji.

Z kolei Asbis Enterprises Plc należy do czołowych dystrybutorów produktów IT na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Firma notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2007 roku, wchodząc w skład indeksu mWIG40. W 2024 roku skonsolidowane przychody grupy wyniosły 3 miliardy dolarów.

Finalizacja tej transakcji ma potencjał, by nieco zmienić układ sił na polskim rynku sprzedaży detalicznej elektroniki oraz otworzyć przed Asbis nowe możliwości rozwoju w sektorze konsumenckim.

Idź do oryginalnego materiału